COMENTARIU CRITIC


        Lucrările lui Cataragă se disting printr-o modalitate specifică de realizare a formei cu tangenţă la simbol şi metaforă, prezentă în majoritatea operelor.

Tudor Stavilă
 


IMAGINI



    BIOGRAFIE

    (Seliște, Nisporeni, 1956 - Chișinău, Republica Moldova, 2010)

    Studii academice:
    1990 - Academia de Arte Frumoase, Sankt-Petersburg.
    din 1992 - lector la Facultatea de Arte Plastice a Universităţii Pedagogice „I. Creangă”, Chişinău.

    Membru al Uniunii Artiștilor Plastici, Republica Moldova
     


    PROIECTE

    Expoziții personale:
    1997 - Bucureşti;
    1998 - Iaşi.

    Expoziții de grup:
    1987 - Sankt-Petersburg, Rusia;
    1990 - Tbilisi, Georgia;
    1990 - 1999 - Chişinău, Republca Moldova;
    1992 - Alba-Iulia;
             - Bucureşti;
    1993 - Bacău;
    1994 - Düsseldorf, Germania;
    1996 - Budapesta, Ungaria.

    Simpozioane:
    1992 - Alba Iulia;
    1993 - Centru „G. Apostu”, Bacău; Moldepo, Chişinău.

    Lucrări monumentale:
    1994 - Ion Dumeniuc (bust), Chişinău, Republica Moldova;
             - Îngerul de veghe, Chişinău, Republica Moldova;
    1996 - monumentul Mihai Eminescu, scuarul Teatrului Mihai Eminescu, Chişinău, Republica Moldova.

    Colecţii:
      - Muzeul Naţional de Arte, Moldova.
      - Centrul de Artă „George Apostu”, Bacău.

    Distincţii:
    1998 - Premiul Uniunii Artiștilor Plastici din România la „Saloanele Moldovei”.
     


    BIBLIOGRAFIE

    Fundația Culturală META, Un secol de sculptură românească. Dicționar A-D. Colecția Sinteze, Editura META, 2001, pp. 101-102.

    Ciopraga C., Artiştii… cu aripi întinse în timp şi în spaţiu, în „Independentul”, Iaşi, 3 februarie, 1999.
    Gromov, A., Diafana reîncarnare, în “Lanterna magică”, mai-iunie, 1996.