COMENTARIU CRITIC


        Urmează o direcţie a sculpturii monumentale (inaugurată de George Apostu), care încearcă să concilieze prezenţa monumentală a volumului (şi a masei) tridimensional cu viziunea sacră asupra spaţiului. Ceea ce îi permite această sinteză este faptul că restrânge la maximum aluzia la figura umană, cuprinsă în semnele repertoriului simbolic ortodox. El păstrează elemente păgâne în măsura în care ele, ca elemente precreştine, converg spre simbolica creştină. Cele mai recente preocupări sunt orientate spre  realizarea unor complexe spaţiale în care elementele individuale, ca şi configuraţia de ansamblu, impun o lectură a realităţii sustrasă convenţiilor actualităţii, determinismelor temporale şi deschid comunicări trans-reale, transcendente. În mod firesc, aceste construcţii ambientale sunt dominate de mari semne verticale.

Alexandra Titu
                                                                                               


IMAGINI



    BIOGRAFIE

    (Râul Alb, Dâmboviţa, 1955)
     
    Studii academice:
    1974 - 1980 - Institutul de Arte Plastice  „Nicolae Grigorescu”, Bucureşti.
     
    Membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România și al Asociației Internaționale de Arte Plastice
     


    PROIECTE

    Expoziții personale:
    1988 - Galeria Orizont, Bucureşti;
    1993 - Galerie du Temple, Paris;
    1994 - Centrul European de Cultură, Sinaia;
    1995 - Muzeul geologic în aer liber al trovanţilor, Costeşti, Vâlcea;
    1996 - Arte Casa, Lugano, Elveţia;
             - Galeria Christ, Lugano, Elveţia;
    1997 - Salonul Mercedes, Lugano, Elveţia;
    1998 - Muzeul „B. P. Haşdeu”, Câmpina;
             - Galeria de Artă, Ploieşti;
    1999 - Expoziţie în aer liber în centrul oraşului Câmpina;
             - Muzeul Ludwig, Saarlouis, Germania;
    2000 - Muzeul de Artă, Ploieşti.
     
    Expoziții de grup:
    din 1980 - Expoziţiile Uniunii Artiștilor Plastici, Ploieşti;
                   - Saloanele Naţionale de Sculptură, Bucureşti;
    1982 - Galeria de Artă, Ploieşti;
    1983 - Budapesta;
    1984 - Magdeburg, Germania;
             - Galeria de Artă, Ploieşti;
    1986 - Festivalul-concurs de umor, Gabrovo, Bulgaria;
    1988, 1990, 1992, 1994, 1996, 1998, 1999 - Bienala „Dantesca”, Italia;
    1992 - Galeria ¾, Bucureşti;
    1996 - Galeria Jean Louis Calderon, Bucureşti.
     
    Simpozioane:
    1982 - Reci, Covasna;
    1983 - Piatra Neamţ;
    1985, 1996, 1997, 2000 - Valea Neagră, Prahova.

    Lucrări monumentale:
    1979 - Biserica Catolică Nicolae Bălcescu, Bacău;
    1987 - Matei Basarab, Constantin Brâncoveanu (reliefuri în bronz), Brebu, Prahova;
    1988 - 1993 - Restaurare şi vitralii, Muzeul „B. P. Haşdeu”, Câmpina;
    1990 - Nicolae Iorga (relief în bronz), Universitatea de vară, Vălenii de Munte, Prahova;
             - Troiţa, dedicată lui Nicolae Iorga, Strejnic, Prahova;
    1992 - A. Saligny, Institutul de Construcţii, Bucureşti;
    1993 - relief pentru aniversarea Castelului Peleş, Muzeul Peleş, Sinaia;
    1994 - Crucifix, Câmpina;
             - relief Grigore Ionescu, Casa Memorială Gr. Ionescu, Floreşti, Prahova; 1996 - Relief Martha Bibescu, Palatul Regal, Posada, Prahova;
    1997 - Reliefuri: Carol I – Ferdinand I şi Carol II – Mihai I, Muzeul Peleş, Sinaia;
    1998 - Monumentul Eroilor, Poiana Câmpina, Prahova.
     
    Colecţii publice:
    Muzeul de Artă, Ploieşti;
    Ministerul Culturii, România;
    Muzeul de satiră, Gabrovo, Bulgaria. 

    Distincţii:
    1988 - Medalia de Aur (expoziţie de grup), Ravenna, Italia.
     


    BIBLIOGRAFIE

    Fundația Culturală META, Un secol de sculptură românească. Dicționar A-D. Colecția SINTEZE, Editura META, 2001, pp. 174 - 176.