COMENTARIU CRITIC


        În funcție de contextul spațial (citadin sau natural), oferit de diversele „rezervații de sculptură“ ale simpozioanelor, ca și de funcția obiectului sculptural, își alege sistemul de figurare, abstractă sau simbolică reprezentativă. Unitatea de stil o dă aceeași simplitate a tratării, o masivitate și un statism al volumelor, asupra cărora intervine individualizarea portretistică printr-o modelare sumară sau printr-un adaos cromatic. Deseori obiectul se situează la limita între monument și machetă (proiect). Chiar realizate în ipsos, lucrările nu au nimic din intenția efemerității, ci își asumă condiția de pregătire a monumentului definitiv. Abordează cu aceeași afinitate materialele tradiționale: lemn, piatră, ipsos.

Alexandra Titu
 


IMAGINI



    BIOGRAFIE

    (Pungești, Vaslui, 1948)

    Studii academice.
    1981 - Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu”, București.

    1982 - Bursa Uniunii Artiștilor Plastici pentru Sculptură.
    1991 - Bursă acordată de Fundația Europeană pentru Relații Intelectuale Internaționale, Paris.

    din 1990 - lector la Catedra de Ceramică a Academiei de Arte Frumoase / Universitatea de Arte, București.

    Membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România
     


    PROIECTE

    Expoziții personale:
    1994, 2000 - Fundația G. Călinescu, Onești, Bacău;
    1997, 2001 - Galeria Simeza, București;
    2004 - Galeria „Artis", Slatina, Olt.
     
    Expoziții de grup:
    1982 - Secțiuni în atelier, Galeria Orizont, București;
             - Sofia, Bulgaria;
             - Moscova, Rusia;
    1983 - Locul - faptă și metaforă, Muzeul Satului, București;
             - 16 sculptori de la Măgura, Galeriile Buzău;
             - Belgrad, Serbia;
    1984 - Budapesta, Ungaria;
    1985 - Rotterdam, Olanda;
             - Milano, Italia;
             - Sofia, Bulgaria;
             - Spania;
    1986 - 1992 - Formosa, Spania;
                        - Viena, Austria;
                        - Budapesta, Ungaria;
                        - Sevilla, Spania;
    1991 - 51 artiști români contemporani, Galeria Artexpo, București;
    1993 - Muzeul Național Belgrad, Serbia;
    1996 - Trienala Desene de Sculptori, Budapesta, Ungaria;
    1999 - 51 artiști contemporani, Galeriile Artexpo, București;
    2004 - Belgrad, Serbia;
             - Sofia, Bulgaria;
             - Viena, Austria;
             - Berlin, Germania;
             - Strassbourg, Franța.

    Simpozioane:
    1981 - Hobița, Gorj;
    1982 - Săliște, Sibiu;
    1983 - Măgura, Buzău;
    1984 - Căsoaia, Arad;
    1985 - Brăila;
    1986 - Oarba de Mureș, Mureș;
    1987 - Sighet, Maramureș;
    1990 - Oarba de Mureș, Mureș;
    1991 - Centrul George Apostu, Bacău;
    1994 - Bor, Iugoslavia;
    1996 - Oarba de Mureș, Mureș;
    1997 - Gărâna, Caraș-Severin;
    1998 - Ion Vlad, Călărași;
    2001 - Troyan, Bulgaria;
             - Užice, Serbia;
    2003 - Troyan, Bulgaria
    2004 - Troyan, Bulgaria;
             - Gradac, Serbia;
             - Carei, Satu Mare;
    2005 - Constantin Brâncuși, Târgu Jiu, Gorj.
     
    Distincții:
    1985 - Premiul Concursului pentru Desen si Sculptură Amici del Pomero, Milano, Italia;
    1997 - Premiul Constantin Brâncuși pentru Sculptură;
             - Premiul Salonului Național de Artă, Reșița, Caraș-Severin;
    1999 - Premiul Uniunii Artiștilor Plastici pentru Artă Ambientală;
             - Medalia de aur Dantesca, Ravenna, Italia;
    2005 - Premiul Uniunii Artiștilor Plastici pentru Sculptură.
     


    BIBLIOGRAFIE

    Fundația Culturală META, Un secol de sculptură românească. Dicționar A-D, Colecția SINTEZE, Editura META, 2001, pp. 123 - 125.