COMENTARIU CRITIC


        Demers experimental (ideatic, tehnic) însoţit de un metadiscurs subiectiv multivalent, cu elogiu - din perspectivă conceptualistă - adus figurativului (prezent, în creaţia sa şi în varianta utopică fragmentară). Acordă negativului/pozitivului volumetric şanse egale de dispută, semnătură distinctivă cu egală valabilitate în procesul de re-examinare, re-ordonare a elementelor lumii naturale. Ultimele sale proiecte au ca bază referenţială teoretică dualismul, opozant şi polarizator al principiilor co-eterne bine-rău - răspândit în mituri străvechi şi diverse religii - identificat şi în rugăciunea creştină revelată Tatăl nostru. Artista sugerează reconsiderarea libertății de opțiune ca șansă salvatoare acordată de divinitate ființei umane. Creația sa plastică este concepută în bronz, piatră (variante) și teracotă.

Elena Mihuț
 


IMAGINI



    BIOGRAFIE

    (Cluj-Napoca, 1967)

    Studii academice:
    1989 - 1992 - Institutul de Arte Plastice „Ion Andreescu”, Cluj-Napoca, secţia grafica;
    1992 - 1993 - Academia de Arte, Bucureşti, secţia grafică;
    1997 - Academia de Arte, Bucureşti, secţia sculptură, profesori Mircea Spătaru şi Darie Dup;
    Preparator la Secţia de sculptură, Universitatea de Arte, Bucureşti.

    Membră a Uniunii Artiștilor Plastici din România
     


    PROIECTE

    Expoziții personale:
     2000 - Galeria Bredgade Kunsthandel, Copenhaga, Danemarca;
              - Galeria Simeza, Bucureşti.

    Expoziții de grup (selectiv): 
    1992 - Salonul de gravură, Galeria Municipală, Cluj-Napoca;
    1993 - „StudentFest”, Timişoara;
    1994 - Galeria Simeza, București;
             - Galeria Academiei de Artă, Budapesta;
    1995 - Galeria Artexpo-Etaj ¾, București;
             - „Dialogul libertăţii”, Galeria Galla, Bucureşti;
             - Expoziţie de sculptură şi pictură, Galeria Apolo, Bucureşti;
             - Galeria Academiei de Artă, Bucureşti;
    1997 - Galeria Ludwig Forum, Aachen, Germania;
    1998 - „Szinevaltozasok", Galeria Mucsnarok, Budapesta, Ungaria;
             - Salonul de toamnă al Uniunii Artiștilor Plastici, Galeria Galla, Bucureşti;
             - Bienala Internaţională „Artele Focului”, Galeria Etaj ¾, Teatrul Național, Bucureşti;
             - „Portret-autoportret”, Galeria Galla, Bucureşti;
    1999 - Galeria Huset, Copenhaga, Danemarca.

    Simpozioane: 
    1993 - Mraconia, Turnu Severin;
    1994 - Sângeorz-Băi;
    1999 - Morges, Elveţia.

    Distincţii: 
    1995 - Premiul rectorului Academiei de Artă, Bucureşti;
             - bursă la Kunsthochschule Weisensee, Berlin, Germania;
    1997 - Bursa Ludwig;
    1998 - Premiul pentru Metal al Bienalei Internaţionale „Artele Focului”;
    1999 - Premiul pentru sculptură, Morges, Elveţia.
     


    BIBLIOGRAFIE

    Fundația Culturală META, Un secol de sculptură românească. Dicționar A-D. Colecția SINTEZE, Editura META, 2001, pp. 148 - 149.