COMENTARIU CRITIC


        Interesul pentru formă, pentru relaţiile dintre masa sculpturală şi ambianţă se concretizează într-o serie de cicluri care glosează pe marginea ideilor de mişcare, de energie, de evoluţie (Naşterea fluidelor, Impact, Rememorări). Materia-vedetă a compoziţiilor sale, „curge”, se desface în elementele componente, pe o scară volumetrică ce merge de la starea magmatică, informală, până la severe structuri geometrice, marcând desfăşurarea spaţială (Evoluţie). Pe parcursul acestor analize formale, apar, uneori, din zăcămintele culturale ale exerciţiului conceptual, unele sugestii figurative, oferind cheia tipului său de angajare artistică.             
           
Alexandra Titu
 


IMAGINI



    BIOGRAFIE

    (Cluj-Napoca, 1944)

    Studii academice:
    1970 - Institutul de Arte Plastice „Ion Andreescu”, Cluj-Napoca.
     


    PROIECTE

    Expoziții personale:
    1977, 1982, 1987 - Galeria Simeza, Bucureşti;
    1980 - Galeria Căminul Artei, Bucureşti.

    Expoziții de grup (selectiv):
    1975 - „Corpul uman”, Galeria Orizont, Bucureşti;
    1978 - A IV-a Bienală de plastică mică de la Budapesta;
    1979 - Bienală de Sculptură Mică în bronz „Dantesca”, Ravenna, Italia;
    1984 - „Studiul”, Galeria Bastion, Timişoara;
    1984,1986 - Sculptură Mică, Galeria Orizont, Bucureşti;
    1985 - „Locul-fapta şi metafora”, Muzeul Satului, Bucureşti;
    1986 - „Oglinda”, Bucureşti;
             - „Sculptura-tapiserie”, Sala Dalles, Bucureşti.

    Simpozioane:
    1973, 1978 - Măgura, Buzău;
    1975 - Arcuş, Covasna;
    1976 - Galaţi;
    1977 - Lăzarea, Harghita;
    1979 - Piatra Neamţ;
    1980 - Slatina, Olt;
    1985 - Brăila;
    1986 - Babadag.
     


    BIBLIOGRAFIE

    Fundația Culturală META, Un secol de sculptură românească. Dicționar A-D. Colecția SINTEZE, Editura META, 2001, pp. 147 - 148.