COMENTARIU CRITIC


        A da formă și sens unor piese metalice pare să fi fost menirea sculptorului Nicolae Adrian Adam. Dacă metalul obișnuit, de folosință industrială, poate avea poezie, numai maestrul Adam știa să o comunice, ca un intermediar iluminat între materia amorfă și propria viziune asupra formelor desfășurate în spațiu. Structurile lui, de o accentuată verticalitate, cuceresc impetuos spațiul și lasă cale liberă dialogului între forme care se antropomorfizează.

Luiza Barcan
 


BIOGRAFIE

(Fiscut, Timiş, 1936 - Bucureşti, 2012)

Studii academice:
A absolvit Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu”, București;

Activitate profesională:
până în 1998 - conf. univ. la Academia de Artă din Bucureşti.

Membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România
 


PROIECTE

Expoziții personale:
1969 - Bucureşti;
1978 - Bucureşti;
1997 - Galeria Universității Naționale de Arte din Bucureşti;
2003 - Galeria Căminul Artei, Bucureşti.
 
Expoziții de  grup:
din 1962 - participă la majoritatea saloanelor republicane și municipale de pictură și sculptură;
1970 - Primăvara arădeană, Arad;
1978 - 1994 - Saloanele de Plastică Mică;
1978 - 1996 - Saloanele Municipale de Arte Decorative;
1981 - Montreal;
         - Geneva;
1982 - Berlin;
1985 - Volos, Grecia;
         - Franţa;
         - Belgia;
1993 - Bijuterii şi e-mail, Bucureşti.
 
Distincţii:
1972 - Bursa Gerrit Rietveld Akademie, Olanda.
 


BIBLIOGRAFIE

Barcan, Luiza, Angoase ale privirii, Editura Fundaţiei Culturale Ideea Europeană, București, 2004.
Barcan, Luiza, Poezia metalului, revista „Ianus”, nr. 12/2007.