COMENTARIU CRITIC


        Inițial limbajul apărea formal eclectic, iar sub înrâurirea esteticii brâncuşiene se stabilizează la formulări stilizate. Registrul este, din punct de vedere tematic, preponderent zoomorf, având o componentă simbolică (seria Bufnițelor).

Corina Teacă
 


BIOGRAFIE

(Ştefan cel Mare, Neamţ, 1911 - New York, 2002)

Studi academice:
1939 - Academia de Belle-Arte, Iaşi;
1942 - 1945 - Academia de Arte Frumoase, cu Fritz Behn, Viena, Austria.

În 1940 studiază cu Ivan Meštrović la Zagreb, iar în perioada 1947 - 1951 lucrează în atelierul lui Brâncuşi de la Paris.
 


PROIECTE

Expoziții personale:
1949 - Galeria Jean de Beauvais, Paris;
1959 - Mond'Art Galleries, New York;
1964 - Franklin Mott Gunther Foundation, Washington.

Expoziții de grup:
1938 - Iaşi;
1944 - Viena, Austria;
1946 -  Innsbruck, Austria;
1950 - 1951 - Société des Arts Indépendants, Paris, Franța;
1962 -  Philadelphia, SUA;
1964 - New Jersey, SUA;
1974 - National Sculpture Society, New York, SUA.

Lucrări monumentale:
1954 - Episcopul William Manning, Cathedral of St. John the Divine, New York, SUA.
 


BIBLIOGRAFIE

Vlasiu, Ioana (coord.), Dicționarul sculptorilor din România. Secolele XIX-XX, vol. I, lit. A-G, Editura Academiei Române, București, 2011, pp. 37 - 38.
Bulat, Vladimir, Antonovici (1911-2002): Sculptor on Two Continents, Universalia Publishers, Bucureşti, 2011.

Surse web:
http://www.westwoodgallery.com/antonovici.html