COMENTARIU CRITIC


        Debutează cu lucrări cu conţinut ideologic. Pe parcursul carierei, deşi titlurile lucrărilor trimit către aceeaşi zonă de referinţă, limbajul plastic se modifică în sensul unor formulări mai moderne. Perioada anilor ’60 se limitează la o serie de tatonări în zona abstracţionismului, modeste ca valoare artistică.

Corina Teacă
 


IMAGINI



    BIOGRAFIE

    (San Remo, 1920 - Ehrbach, Germania, 2004)
    Este fiul pictorului Ghelman Lazăr.
    În anii ’50 a fost redactor al revistei „Arta Plastică”. La începutul anilor ’80 se stabileşte în Germania.

    Studii academice:
    1948 - Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu”, Bucureşti.
     


    PROIECTE

    Expoziții personale:
    1964 - Bucureşti;
    1973 - 1974 - Expoziție de pictură şi sculptură, Galeria Simeza, București;

    Expoziții de grup:
    1957 - 10 ani de creaţie plastică, Muzeul de Artă al R.P.R., București;
    1947 - 1957, 1959, 1960 - Expoziția de Stat, București;
    1968 - Interfauna, Düsseldorf, Germania;
    1971 - Expoziția de artă românească, Moscova, Rusia.

    Lucrări monumentale:
    1953 - Aruncător de greutate, Parcul 23 August, București;
    1957 - A. Toma, N. Bălcescu, Tudor Vladimirescu, Slobozia, Călărași;
    1961 - Ştiinţa, Eforie, Constanța;
    1964 - Visare, Galați.

    Muzee:
      - Muzeul Naţional de Artă Contemporană, București;
     - Muzeul Naţional de Artă al României, București;
     - Muzeul de Artă Vizuală, Galați.

    Distincții:
    1951 - Premiul de Stat.
     


    BIBLIOGRAFIE

    Barbosa, Octavian, Dicţionarul artiştilor români contemporani, Editura Meridiane, Bucureşti, 1976.
    Vlasiu, Ioana (coord.), Dicționarul sculptorilor din România. Secolele XIX-XX, vol. II, lit. H-Z, Editura Academiei Române, București, 2011.

    Frei, Martin, în „Observator cultural”, nr. 250, decembrie 2004.