COMENTARIU CRITIC


        Idealul antropocentrist răzbate chiar și în acele lucrări care par să fie dominate de tendințe ordonatoare, cum se întâmplă îndeosebi în contextul unor simpozioane. Dincolo de aparențele geometrice, însă, formele trădează, și aici, o permanentă legătură cu realitatea corpului uman. Acest ideal este cu atât mai pregnant în portrete și torsuri în care directa evocare a ființei umane se face sub semnul grației și frumuseții. Raportul dintre zonele îndelung șlefuite și cele care păstrează accidentele materialului asigură o anume dinamică a expresiei, care este subliniată de jocul volumelor din structura compoziției.

Constantin Prut
 


IMAGINI



    BIOGRAFIE

    (1939, Fratoștița, Dolj)
     
    Studii academice:
    1961 - 1965 - Facultatea de Arte Plastice, Timișoara.
     
    Membră a Uniunii Artiștilor Plastici din România
     


    PROIECTE

    Expoziții personale:
    1966 - Holul Casei de Cultură, Roșiorii de Vede;
    1969 - Holul Casei de Cultură, Alexandria;
    1971 - Sediul redacției ziarului „Lumina”, Pancevo, Iugoslavia;
    1974 - Muzeul de Artă, Bacău;
    1974 - Teatrul Giulești, București;
    1996 - Galeria Căminul Artei.
                                                    
    Expoziții de grup*:
    1975 - Expoziția Republicană a Tineretului, expoziție anuală, Sala Atheneu;
    1978 - 1979 - Expoziția Anuală de Arte Plastice;
    1989 - Salonul Anual de Grafică Omagiu lui Mihai Eminescu, Sala Dalles, București;
    1992 - Corpul uman, Galeria Apollo, Bucureşti;
    1993 -Expoziția româno-belgiană de artă contemporană, Galeria Galla, București;
    1996 - Construcţie pentru păsări din cer şi Metamorfozele ierbii, Bienala Internațională de Sculptură Dantesca, ediția a XII-a, Ravenna, Italia;
              - Galeria Orizont, expoziție organizată de Uniunea Artiștilor Plastici din România, Filiala București;
    1998 - Bienala Internațională de Sculptură Dantesca, ediția a XIII-a, Ravenna, Italia;
    1999 - Dante în România, Roma, Italia.
     
    * expoziții de grup: 1978, 1980, 1986, 1988, 1992, 1994 - particpă la Bienalele de Sculptură; începând cu 1979 participă la toate Expozițiile de Plastică Mică și Contemporană; începând cu 1980 participă la Saloanele Municipale de Artă.
     
    Simpozioane:
    1971 - Bacău;
    1977 - Floare de câmp, Măgura, Buzău;
    1979 - Logodna omului cu timpul, Măgura, Buzău;
    1984 - Logodna luminii cu piatra, Babadag, Tulcea;
    1985 - Brăila.
     
    Muzee:
      - Vestitorul (bronz), Muzeul de Artă, Constanța;
      - Muzeul de Artă, Tulcea.
     
    Distincții:
    1971 - Premiu acordat pentru lucrarea Vis de-albastru și de-azur, Simpozionul „George Bacovia”, Bacău;
    1996 - Premiu colectiv „Placheta prefectului din Ravenna” pentru participarea artiștilor români la cea de-a XII-a ediție a Bienalei Internaționale de Sculptură Dantesca, Ravenna, Italia.
     


    BIBLIOGRAFIE

    Băciucu, Lazăr, Măgura Buzăului, o realitate a artei contemporane, București, 1995.
    Cebuc, Alexandru, Florea, Vasile, Lăptoiu, Negoiță, Enciclopedia artiștilor români contemporani, volumul II, Editura Arc 2000, 1998.
    Popescu-Gogan, Petre, Ecouri eminesciene în arta plastică, Editura Meridiane, București, 1991.
    Blandiana, Ana, Marcu, Anghel, Alina Enache, catalog, Căminul Artei, București, 1996.
    Catalogul Taberei de Sculptură de la Măgura, Buzău, 1980.
     
    Antim, Corneliu, 9 sculptori la Babadag, în „Luceafărul”, 1984.
    Băciucu, Lazăr, Măgura Buzăului, o realitate a artei contemporane, în „Contemporanul”, 1978.
    Drăguț, Vasile, Măgura - Ediția a X-a, revista „Arta”, 1980.
    Grigorescu, Dan, Sinteze moderne ale tradiției românești, în „România liberă”, 1985.
    Marinescu, Veronica, Pasărea ploilor - metafora zborului întors, în „Curierul Național”, 1996.
    Octavian, Tudor, Zece ani de sculptură în aer liber, în „Tribuna României”, 1979.
    Prut, Constantin, Creația tinerilor artiști, în „Contemporanul”, 1975.
    Orizont artistic, 1981
    Tabere de creație brăilene Donaris II, 1985