COMENTARIU CRITIC


        Debutează cu sculptură figurativă în maniera descriptivă comună epocii. Realizează portretele unor personalităţi, dar şi lucrări integrabile realismului socialist. Către finalul anilor ani 1960, sub influenţa crescândă a sculpturii brâncuşiene, îşi regândeşte vocabularul plastic ajungând la formulări ce îmbină decorativismul şi monumentalul. 

Corina Teacă
 


IMAGINI



    BIOGRAFIE

    (Ghizdiţa/Crişcăuţi - în apropiere de Soroca, Republica Moldova, 1932 - Iaşi, 1998)

    Studii academice:
    1958 - Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu”, Bucureşti.
     


    PROIECTE

    Expoziții de grup:
    1960 - 1975 - Expozițiile anuale de stat, Bucureşti;
    1961 - Expoziția de desene de sculptori, Moscova, Rusia;
    1968 - Expoziția de grafică şi sculptură românească, Cracovia, Polonia;
    1971 - Galeria Kubik, New York, SUA;
    1975 - Plastik und Blumen, Berlin, Germania.

    Lucrări monumentale:
    ???? - Fata moşneagului şi fata babei (piatră), Parcul Herăstrău, București;
    1969 - Vlaicu Vodă (bronz), Curtea de Argeș.

    Muzee:
     - Muzeul Național de Artă al României;
     - Muzeul de Artă, Pitești, Argeș.
     


    BIBLIOGRAFIE

    Barbosa, Octavian, Dicţionarul artiştilor români contemporani, Editura Meridiane, Bucureşti, 1976.
    Saur, Saur Allegemaine Kunstlerlexikon. Die Bildenden Kunstler aller Zeiten un Volker, 41, K.G. Saur Munchen-Leipzig, 2004.
    Vlasiu, Ioana (coord.), Dicționarul sculptorilor din România. Secolele XIX-XX, vol. I, lit. A-G, Editura Academiei Române, București, 2011, pp. 217 - 218.

    Florea, Vasile, Arta românească modernă şi contemporană, Editura Meridiane, Bucureşti, 1982.