COMENTARIU CRITIC


        Debutează ca pictor dar renunţă la pictură în favoarea sculpturii. Opera sa se caracterizează printr-un realism cu nuanţe expresioniste, foarte în vogă în perioada interbelică. Fulicea imprimă personajelor sale forţă monumentală şi o anumită tensiune dramatică, într-o manieră apropiată de cea asculptorului croat Ivan Mestrovici.

Corina Teacă
 


IMAGINI



    BIOGRAFIE

    (Vaida-Recea, Braşov, 1907 - Cluj-Napoca , 1979)

    Studii academice:
    1932 - Şcoala de Belle-Arte, Cluj- Napoca.

    Carieră didactică la Institutul de Arte Plastice „Ion Andreescu”, Cluj-Napoca.
     


    PROIECTE

    Expoziții personale:
    1983, 1987, 1997 - Făgăraş.

    Expoziții de grup:
    1957 - Leningrad, Rusia;
    1958 - Moscova, Rusia;
    1959 - Varşovia, Polonia;
    1960 - Praga, Cehia;
    1961 - Damasc, Siria.

    Lucrări monumentale:
     - Emil Racoviţă, Cluj-Napoca;
      - George Coşbuc, Cluj-Napoca;
     - Victor Babeş; Ana Ipătescu, Gherla, Cluj;
     - Avram Iancu, Aiud, Alba;
     - Omul stăpân pe ape, fântână decorativă, Turnu-Severin, Mehedinți;
     - Baba-Novac
    , Cluj-Napoca.

    Muzee:
      - Muzeul Ţării Făgăraşului (aici se păstrează lucrările din atelierul artistului), Făgăraș, Brașov;
      - Muzeul Național Brukenthal, Sibiu.
     


    BIBLIOGRAFIE

    Barbosa, Octavian, Dicţionarul artiştilor români contemporani, Editura Meridiane, Bucureşti, 1976.
    Cebuc, Alexandru; Florea, Vasile; Lăptoiu, Negoiţă, Enciclopedia artiştilor români contemporani, 3, Editura ARC 2000,  Bucureşti, 1998.
    Vlasiu, Ioana (coord.), Dicționarul sculptorilor din România. Secolele XIX-XX, vol. I, lit. A-G, Editura Academiei Române, București, 2011, pp. 219 - 220.

    Florea, Vasile, Arta românească modernă şi contemporană, Editura Meridiane, Bucureşti, 1982.