COMENTARIU CRITIC


        Băcăuan ca şi Apostu, Nicolae Golici perpetuează tradiţia marilor artişti cioplitori formaţi în taberele de sculptură din România. Sculptura sa se menţine în zona formelor abstracte cu conexiuni arhitecturale şi tehnologice (Moară).

Corina Teacă
 


IMAGINI



    BIOGRAFIE

    (Bacău, 1954; din 1988 se stabilește în New York)
     
    Studii academice:
    1976 - 1979 - Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu”, clasa profesorului Paul Vasilescu, București.

    Burse:
    1980 - 1982 - Frederic Storck;
    1990 - Artist Space;
    1993 - SOS New York Found;
    1994 - Elizabeth Found for Arts.

    Membru al Grupului celor 14 sculptori din Galeria de Sculptură din New York
     


    PROIECTE

    Expoziții persoanle:
    1984 - Galeria Amfora, Bacău;
    1985 - Galeria Atelier 35, Bucureşti;
    1989, 1991 - 14 Sculptors Gallery, New York, SUA;
    1993 - St. James, New York, SUA;
    1996 - 1998 - Garden City, New York, SUA.

    Expoziții de grup:
    1985 - De Klimmende Bever: Kunst ouse Osteouropa, Rotterdam, Olanda;
    1986 - Art of Today, Budapesta, Ungaria;
    1993 - Fulton Ferry Outdoor Sculpture Show, New York, SUA;
    2003 - Brooklyn Working Artists Coalition Rapture, New York City, SUA;

    Simpozioane:
    1980 - Forţele (piatră), Slatina, Olt;
    1981 - Tinerii (piatră), Moneasa, Arad;
    1982 - Pomona (piatră), Buzău;
    1983 - Răscruce (piatră), Măgura, Buzău.
     


    BIBLIOGRAFIE

    Vlasiu, Ioana (coord.), Dicționarul sculptorilor din România. Secolele XIX-XX, vol. I, lit. A-G, Editura Academiei Române, București, 2011, p. 242.

    Surse web:
     http://www.golici-sculpture.com/