COMENTARIU CRITIC


        Doru Andrii nu are nici un fel de complexe față de materialul prin care vrea să comunice o idee, o atitudine, o stare pasageră. O piatră de granit negru din pavajul străzii, o bucată de lemn sau de marmură pot deveni, sub dalta lui, un tors ca de abanos, un chip de adolescentă nubilă, o muză adormită. Cu adevărat în micul bloc de marmură se află o posibilă capodoperă. Tânărul sculptor o simte cu frenezia energiilor vitale și cu delicatețea celui care caută și se caută în fapt pe sine. Volumul are întotdeauna coerența și rafinamentul proporțiilor îndelung exersate prin raporturi numerice cunoscute, cărora li se adaugă bucuria de a descoperi prin expresie mișcările imperceptibile ale spiritului. Doru Andrii aparține unei noi generații de sculptori ieșeni moderni și dezinvolți, instruiți și pragmatici, apți pentru confruntările valorice presupuse de integrarea demnă în arealul artei europene de acum și de mâine.

Valentin Ciucă în
Un secol de arte frumoase la Iași, Editura Art XXI, 2004

 


IMAGINI



    BIOGRAFIE

    (Iaşi, 1964)

    Studii academice:
    1996 - Academia de Arte „George Enescu”, secţia Sculptură, cu profesorul Dan Covătaru, Iași;
    1996 - 1997 - Bergakademie Neuhaus, Freiburg, Germania.

    *călătorii de studii și expoziții de grup la Wolfsberg, Germania.
    *în prezent trăiește și lucrează în Italia.
     


    PROIECTE

    Expoziţii de grup:
    1996 - Salonul de toamnă, Iaşi (debut);
    1996 - 2000 - Bienala de Artă de la Arad.
     
    Simpozioane:
    2000 - Bad Kisingen, Germania.

    Distincţii:
    1997 - Premiul pentru Sculptură acordat de „Asociaţia Artiştilor Profesionişti”;
    1998 - Salonul Tineretului, Iaşi.
     


    BIBLIOGRAFIE

    Ciucă, Valentin, Un secol de arte frumoase la Iași, Editura Art XXI, 2004, pp. 428 - 429.
    Vlasiu, Ioana (coord.), Dicționarul sculptorilor  din România. Secolele XIX-XX, vol. I, lit. A-G, Editura Academiei Române, București, 2011, p. 31.

    Salonul Bienal Național de Sculptură Mică (catalog), Arad, 1998.