COMENTARIU CRITIC


        Sculptura lui Gheorghe Marcu se remarcă printr-o austeritate aproape ostentativă, prin conotaţii autoreflexive şi simbolice, printr-o poetică aparte, precum şi printr-o perfectă armonizare între intenţii, trăiri şi expresia lor plastică. Persuasiunea dublului, conflictul dintre natură şi cultură, dialogul orizontală/verticală sunt doar câteva dintre motivele reluate de sculptor.

Luiza Barcan
 


BIOGRAFIE

(Pietroşani, Argeş, 1952)

Studii academice:
A absolvit Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu”, București.

Membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România
 


PROIECTE

Expoziții personale:
1998 - Stăpânul câinilor săi, Galeria Simeza, Bucureşti.
 
Expoziții de grup*:
din 1981 - participă la majoritatea saloanelor municipale şi republicane, precum şi la saloanele de Sculptură Mică;
1984 - Un eseu despre poetica timpului, Bucureşti;
1985 - Experimental Art, Budapesta, Ungaria;
1986, 1987, 1988 - Impact Art Festival, Japonia;
1987 - Alternative, Bucureşti;
1989 - Schiţa - obiect în sculptură, Bucureşti;
1991 - Posibilitatea suprafeţei, Bucureşti;
1992 - Bienala Desene de sculptor, Budapesta, Ungaria;
1999 - Arta în drum spre muzeu, Râmnicu Vâlcea.

Simpozioane:
1983 - Măgura, Buzău;
1984 - Căsoaia, Arad;
1985, 1987 - Oarba de Mureş;
1986 - Babadag, Tulcea;
1988 - Cluj-Napoca;
1990 - Valea Doftanei, Prahova;
1991, 1995 - Galaţi;
1992 - Gustrow, Germania;
1996 - Zalău, Sălaj;
1999 - Complex „Lebăda”, Bucureşti,
2000, 2001 - Tradiţie şi postmodernitate, Râmnicu Vâlcea.
 
Distincţii:
1998 - Premiul Primarului capitalei pentru expoziţia „Stăpânul câinilor săi”.

* a mai expus și în: 1995 - Arhnem, Olanda.
 


BIBLIOGRAFIE

Barcan, Luiza, Angoase ale privirii, Editura Fundaţiei Culturale Ideea Europeană, Bucureşti, 2004.
Barcan, Luiza, Stăpânul câinilor săi, în: „artPanorama”, nr. 8/iunie 1998.