COMENTARIU CRITIC


        În masa lemnului - de regulă piese dintr-o singură bucată - aplică treptate reduceri de material, până când masivitatea   elementară începe să cedeze şi să facă loc unor principii constructive purtătoare de semnificaţii. Materia „monolitică“ devine transparentă, sensibilă la proiectul conceput în numele unei voinţe transcendente. Golul, deschiderea formei masive, poate lua aspectul unei ferestre sau al unei cruci, cu speciale conotaţii pentru un material care adună străvechi sensuri legate de mitologia regenerării şi, la începutul erei noastre, de „expunere pe lemn“, convertită în jertfa cristică.

Constantin Prut
 


BIOGRAFIE

(Iteşti, Bacău, 1950 - Botoşani, 2008)

Studii academice:
1970 - 1974 - Institutul de Artă, Iaşi;
1980 - 1984 - Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu", Bucureşti.

Membru al Uniunii Artiştilor Plastici din România
 


PROIECTE

Expoziţii personale:
1978, 1992 - Galeria Alfa, Bacău.

Simpozioane:
1993 - George Apostu, Bacău.
 


BIBLIOGRAFIE

Fundația Culturală META, Un secol de sculptură românească. Dicționar A-D, Colecția SINTEZE, Editura META, 2001, pp. 55 - 56.
Anuala ‛97, Muzeul de Artă, Bacău, 1997.