COMENTARIU CRITIC


        Manifestă interes pentru forma corporală, analizată în conversiunea de la figurativ la abstract prin elocvenţa şi metafora unui registru formal sintetic sau a fragmentului, a organului biologic autonomizat, detaşat de întreg, de prezenţa figurală deconstruită şi revalorizat ca semn abstract autoreferenţial. Este preocupat de concilierea, de articularea plastică în forma fizică vizibilă a unor reciprocităţi binare opozante (rectangular-curbat, greu-uşor, moale-tare etc.). În demersul de precizare a unui idiom personal reformulează aceeaşi problematică, deja particularizant, şi în desene de sine stătătoare. Lucrează cu materiale clasice: bronz, diverse tipuri de piatră.

Elena Mihuț
 


IMAGINI



    BIOGRAFIE

    (București, 1969)

    Studii academice:
    1990 - 1996 - Academia de Arte Frumoase, București.

    Membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România
     


    PROIECTE

    Expoziții de grup:
    1992 - Expoziţia  Academiei de Arte, Sala Dalles, Bucureşti;
    1995 - Academia de Artă, Budapesta, Ungaria;
    1996 - Laborator artistic, Institutul de cercetări umanistice, Veneţia, Italia;
              - Expoziţie Municipală, Galeria Etaj ľ, Teatrul Naţional, Bucureşti;
              - Galeria Orizont, Bucureşti;
    1998 - Galeria Căminul Artei, Bucureşti;
    1999 - Trei generaţii, Muzeul Literaturii Române, Bucureşti;
    2000 - Accente în sculptură, Muzeul Literaturii Române, Bucureşti.

    Simpozioane:
    1993 - Pucioasa, Dâmbovița;
    1994 - Băile Herculane, Caraș-Severin;
    1997 - Vata de jos, Hunedoara;
     


    BIBLIOGRAFIE

    Fundația Culturală META, Un secol de sculptură românească. Dicționar A-D. Colecția Sinteze, Editura META, 2001, p. 65.