COMENTARIU CRITIC


          Lucrările din gresie înmănunchează note, stări, tactilități. Aniela Ovadiuc își ia ca aliat forma pentru a incita privitorul, pentru a genera interogații, dar și pentru a clarifica și a da naștere afirmațiilor. Ceramista inițiază jocuri vizuale - ascunde formele pentru ca mai apoi sa le descopere în toată consistența lor, sau parcurge în sens invers ritualul dezvăluirii - lasă foma la vedere pentru ca mai apoi să o acopere. Artista rememorează gânduri, sentimente, emoții. Tânăra aduce în atenție memoria afectivă pentru a reconstitui diferite ipostaze ale personalității sale sau ale celor din jur. Fiecare introspecție și investigare psihologică este ilustrată prin imagine și cuvânt. Aniela transpune portretele în forme ludice - puzzle sau X și O - cu ajutorul transferului de imagine pe gresie. 
          Instalații interactive generează sunete sau dinamizează spațiul. Artista problematizează concepte asemeni timpului și comunicării (scrise sau verbale). Ce anume le definește, le permanentizează sau din contră le epurează de conținut? În ce condiții ele devin absențe sau prezențe, autodefinire sau modalitate de a-i descoperi pe ceilalți, libertate sau captivitate?
          Compozițiilor minimaliste le sunt anvizajate desfășurări portretistice. Creațiile Anielei Ovadiuc se regăsesc la confluența dintre explorarea formei și desenul lapidar. Incizii în material, intervenții coloristice, fragmente și porțiuni lise vin să contureze operele tinerei constănțence.
 

Raluca Băloiu (2014)
 


IMAGINI



    BIOGRAFIE


    PROIECTE


    BIBLIOGRAFIE