COMENTARIU CRITIC


          Dezarmant de retractil, dar unanim apreciat în timpul studiilor ca robacitate de atelier, poezie imaginativă, originalitate de stil animalier înseilat în poverismul materiilor, Răduţă este un excelent generator de imaginar al unei noi epoci în sculptura noastră figurativă. În expoziţia sa timpurie, din 2002, a confecţionat înaltele cufere-insectar cu fundal de fagure, din sute de oase de peşte. Au urmat de atunci seria păsărelelor, a şoriceilor, a câinilor ruşinoşi sau a fulgului. Ce-i cade sub mână, modelează cu ţinta intuitivă spre diafan şi parabolic. Ca probă de breaslă, a îmblânzit tancul dűrerian, Rinocerul. Nimic agresiv sau straniu - din cele ce se poartă obsesiv - ci jovialitate inventivă şi ataşament şugubăţ faţă de bazarul naturii. Mai recent, stilizările bizantine ale palmei gigantizate sau hainele agobate ne trimit spre inventarul cultural. Oricum, în statuara lui Răduţă îşi face loc fragilul, moalele, imponderabilul penei sau detaliul hipertrofiat, precum spinul.
 
Aurelia Mocanu (2014)
 


BIOGRAFIE


PROIECTE


BIBLIOGRAFIE