COMENTARIU CRITIC


          Pentru Florin Strejac, pasiunea volumului coexistă cu plăcerea intelectuală de a pătrunde în culisele istoriei, dezvoltându-se succesiv, surprinzător şi generativ. Capacitatea de a proiecta şi de a realiza tehnic propriile opere sculpturale este completată de experienţa interacţionării cu lucări ale altor artişti din colecţii publice şi private. Această perspectivă istorică, acumulată de artist odată cu rolul de restaurator de sculptură în cadrul Muzeului Judeţean de la Târgu Mureş va deveni foarte utilă şi specifică în abordarea artistică a lui Florin Strejac. Iniţial eclectic, dar, odată cu trecerea timpului, din ce în ce mai coagulat şi mai relevant, stilul lui personal este caracterizat de relaţia autentică, vie, cu fiecare material în parte.
          Lemnul este investit cu subiecte care țin de semne ale pulsațiilor vieții: volume antropomorfe, trimiteri la forme animaliere sau ecvestre. Operele în metal respiră viziunea pasiunii artistului modern pentru istorie și arheologie. Lucrările în care întâlnim elemente ce vizează noțiuni de cinetism - precum roata - sunt, de fapt, imobile fizic, mișcarea lor reprezintând o proiecție la nivel imaginativ. Trimiterile simbolice la taurul pe roți de la Cucuteni, la carele de război ale antichității grecești sau la artefactele precolumbiene de genul pisicilor cu roți sunt evidente. În ceea ce privește materia litică, aceasta devine motiv al desfășurării unor compoziții ample, care intră într-un dialog modern cu spațiul. Sculpturile monumentale realizate cu ocazia participării la diferite simpozioane în China, Germania, România sau Spania relevă legătura organică dintre operele lui Florin Strejac și perceptele esențializării formei speifice sculpturii abstracte.


Andreea Foanene (2014)
 


BIOGRAFIE


PROIECTE


BIBLIOGRAFIE